zondag 29 maart 2009

Ding 22 Bibliotheek 2.0


Tijdens het zoeken op ZB Digitaal kwam ik bovenstaand plaatje tegen. Heeft niks met 2.0 te maken, maar ik vind het toch mooi genoeg om het op mijn blog te plaatsen.
Bibliotheek 2.0 is een welkome aanvulling op het "echte" bibliotheekwerk. Het is belangrijk om als bieb mee te gaan in de digitale wereld. Ik vind wel dat we ervoor moeten waken dat niet alle aandacht daarheen gaat. Ook een goede collectie (nieuwe) boeken blijft heel erg belangrijk. Niet iedereen zit graag achter de computer of is op zoek naar wat er "in de wereld" gebeurt. Zelf vind ik het ook nog steeds heerlijk met een boek op te bank te zitten of straks als het weer beter wordt, heerlijk in de zon. Maar stilstand is achteruitgang, dus vooruit in de digitalisering. De jeugd groeit op met de www wereld en wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten