zondag 29 maart 2009

Ding 23 KLAAR!!!!!!!!


Y E S S S S ! Ik heb de finish gehaald, het 23e Ding! Ik kan mezelf een schouderklop geven voor het feit dat ik het hele programma heb doorlopen.

En wat heb ik veel geleerd. Nooit gedacht dat ik zoveel plezier zou beleven aan het intensief zoeken en werken op internet. Zere scouders en ogen van het (te) lang achter de computer zitten, het is het allemaal waard geweest.

Bij het nalezen van alle "dingen" op mijn blog was er regelmatig een "oh ja, dat hebben we ook geleerd" te horen. Wat is er veel werk verzet in die korte tijd. Het viel me op dat wat eerst alleen maar tekst was later werd uitgebreid met plaatjes en zelfs muziek. Omdat ik al regelmatig aangegeven heb wat ik wel of niet leuk/leerzam/handig vond (voor de bieb of privé) ga ik dat hier niet nog eens beschrijven. Dan wordt het alleen maar meer van hetzelfde. Ik wil er nog wel een paar zaken uithalen die er voor mij echt uitspringen.

Weblog:
Het maken en bijhouden vind ik erg leuk. Ik ga er zeker een maken voor mijn praktijk.

RSS:


Ik had er nog nooit van gehoord. Handig om op de hoogte te blijven van voor mij interessante zaken. Nu nog in mijn systeem zien te krijgen dat ik het ook echt regelmatig raadpleeg.

Flickr:


Zonder de hulp van Lia was dit een drama geworden, maar nu ben ik er enthousiast over. Na mijn afstuderen ga ik aan de slag met mijn eigen foto's.

Speeltijd:
Leuk om overal rond te neuzen en de oplage van de krant is omgoog geschoten. :)

Del.icio.us:
Niet veel mee gedaan. Misschien te weinig aandacht aan besteed? Ik zal er nog eens naar kijken.

Google.doc:


Heel handig. In 2011 gaan we bij Showkorps Jonge Kracht een reünie organiseren. Dan ga ik het zeker gebruiken.

You tube:
Ongekend wat daar allemaal op te vinden is. Als er 1 medium is waar je kunt zien dat bijna de hele werled aan het digitaliseren is, is het daar wel.

Hoewel ik voor mijn werk in de bieb niet zoveel van het geleerde gebruik zal maken, ben ik blij dat ik wel in de gelegenheid gesteld ben deze cursus te volgen. Iedereen die me geholpen en "gevolgd" heeft hartelijk bedankt en wie weet komt er weer eens zo'n leuke cursus. Ik hou me aanbevolen.


Als afsluiting nog een foto van mij in mijn favoriete land.

5 opmerkingen:

  1. De eindstreep gehaald!!! en nog ruim binnen de tijd! proficiat!
    groetjes van lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat Karina!

    Behalve een schouderklop ook nog twee duimen omhoog voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Karina,

    Proficiat, mijn duimen krijg je er ook nog bij. Daar moet je vast van gaan glunderen.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd hoor, absoluut verdiend dat certificaat. Zijn blij om te horen dat je het een hele leuke ervaring vond en hup... even een adempauze nemen voordat je weer met je andere studie aan de slag gaat.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen